White House Down (2013)


A magyar címe nagyon ász, igazi ZS kategóriára gondolunk: Az elnök végveszélyben. Már ez rémisztő.
Nos, megnéztem, voltam olyan elvetemült. Nem is tudom, mi vitt rá, lehet, vágytam egy agyatlan akciófilmre, amit egyébként meg is kaptam. Iszonyatosan agyatlan és sokat lőnek benne.
A megalomán Emmerich rendezte, szóval hősiesség, becsület, sok amerikai zászló és a robbanás, ez kétségtelen.
Viszont mondok egy meglepő dolgot. Végignéztem és nem rossz. 
Először is a szereposztás elég erős. Ha jó színészeket pakolsz egy lövöldözős filmbe, annyira nem cseszheted el. Jamie Foxx aka. Mr President (vagy Obama?), Channing bandzsa' Tatum, Maggie Gyllenhaal, James Woods

Másodszor könnyen érthető eszközökkel operál, szétbombáznak klisékkel. Van egy nagyon gonoszkodó gonosz (ő a fekete...nem, nem Jamie Foxx), és van az amerikai középréteget megjelenítő, csóró, de jólelkű és igaz hazafi (ő a fehér).
Szóval összecsap a fekete és fehér, a jó és a rossz. 
Nincs bonyolítás, egyszerű, mint a faék, de egy pop-corn mozira pont elég. 
Az amerikai nézőknek pont elég. Nekünk is.
Amúgy meg a Die Hard 1 és a Sudden Death (Van Damme) összemixelése, felturbózása a film. Amikor Tatum leveszi a felsőt és fehér trikóban kezdi irtani a terroristákat, még annak is Bruce Willis jut az eszébe egyből, aki még csak nem is halott róla.
A maga nemében jó film (el sem hiszem, hogy ezt mondom:)), jobban tetszik, mint a The Expendables akárhány része. Komolyan. 
Mondjuk amikor a légicsapás ellen a kislány amerikai zászlóval rohan ki, hogy megvédje a túszokat, hát az nagyon epic. 
Nem is tudom, röhögtem, vagy vinnyogtam. Valamilyen hangot kiadtam, tuti.