Man of Steel (2013)


Már vártam, negatív kritika ide, negatív kritika oda, kíváncsi voltam. Még emésztgetem, nem igazán jött be, az biztos. Hogy kissé szabadosan értelmez egy eleve kitalált történetet (és ezen valaki még fel is háborodik:)), az nem zavar. Ettől akár még jó is lehet. 
Az első, Kriptonon játszódó jelenetek szerintem frankók voltak, meg is lepődtem, titokban arra készültem, nézhetetlen az egész. 
Clark Kent gyerekkorát csak visszaemlékezésekből ismerjük meg, ami kár, mert csak abban szerepel Kevin Costner (alias Jonathan Kent). Baromi jó alakítás, az egyik legjobb a filmben, csakúgy, mint Zod tábornok (Michael Shannon) és Jor-El (Russel Crowe). Superman-t, Lois Lane-t alakító színészek és a többiek nem villantanak meg sokat a tehetségükből, már ha van nekik olyan.

A nyilvánvaló baromságok mellett a probléma, hogy a film második felét baromira untam. Probléma, mert itt van a nagy hentelés, vagy 50 perces törés-zúzás, óriási bunyók, megannyi lövöldözés és bombázás. CGI orgia. És unalmas. 
Nem lehet a film csak egymás utáni képek összessége. A jó forgatókönyv mellé kell bele kraft is. A film közepénél mintha a rendező unalmában random összevágott volna pár jelenetet. Kent már Superman...Lois Lane rájön, ki Superman...Superman is Lois Lane együtt...Superman kiáll az emberiség mellett, a gonoszok ellen...semmi átvezetés egyik jelentből a másikba. És mindezt negyed óra alatt.Tiszta dokumentumfilm.

A zene jó, a képi világ (nem csak a bunyó) bejött, bár kicsit hatásvadász. 
Egyértelműen a Batman trilógia által kitaposott ösvényen halad, emberibb szuperhős, komor hangulat, komor zene. 
Nem rossz, de nem is jó. A rajongók már úgyis látták, szóval nézze meg az is, aki szereti Kevin Costner-t, vagy a látványos CGI csatákat.