Taken 3 (2014)

A harmadik alkalommal Bryan Mills (Liam Neeson) nem albánokkal akaszt tengelyt végre, hanem oroszokkal. Mondjuk sok albán nem is maradt a világon az első két rész után (persze a film történetében). Az oroszok meg mindig jól jönnek. 
Itt sem bonyolították meg a sztorit, de ez már lehetne a sorozat védjegye is. Ne gondolkozzon a néző, mert még a végén feláll és elhagyja a vetítőtermet.
A rövid történetet nem fogom leírni, fél mondatot is sajnálok rá. 
De le kell szögeznem, végignéztem, kicsit tekertem bele (főleg az autós üldözés jeleneteknél) és lehet, őrült vagyok, vagy túlpihentem magam a hétvégén, de jobban tetszett, mint a második rész
Az elsőnek persze nyomába sem érhet, senki ne hördüljön fel. 
De ebben legalább hazudtak a címet illetően és csak egy rövid rablás van a film végén, ici-pici, olyan 3-4 perc. Haladás.
Agyatlan akció, ismert amerikai klisékkel, ugyanúgy, mint az előző részben. Orosz maffiózók állandóan isznak, jacuzziban áztatják a tetovált zacsikat bögyös prostikkal. Ja és a főnök tiszta fehér ruhában van az esetek döntő többségében. Ez már az második részben is idegesített, nem bírom túltenni magam ezeken a marhaságokon.
Nemrég olvastam a hírekben, a Taken sorozat miatt nem mernek Európába jönni szegény amerikai diákok. Mindenhol fegyveres albán/orosz maffiózók támad(hat)nak rájuk, rémes.
Kellett bele egy karakteres zsaru, aki nem annyira hülye, mint a társai, magyarul néha majdnem el is tudja kapni a főhőst. Forest Whitaker megpróbálja a lehetetlent és biodíszlet helyett egy "egyedi" karakter próbál lenni...inkább kevesebb, mint több sikerrel. Sajna. 
A legjobb Famke Janssen, hát ő igazi MILF, már elnézést. Nyírták volna inkább ki a kaszáspók lábú Maggie Grace-t. 
Jobban tetszett, mint a John Wick (fene az ízlésemet), ezt nem untam annyira. Ha láttad az előző két részt, nyugodtan nézd meg, nagyjából tudod, mit fogsz kapni. Máskülönben ne erőltesd.
Majdnem elfelejtettem, mi jut eszetekbe arról, hogy Liam Neeson magányosan, bosszúra éhesen gubbaszt egy nagy gyár alagsorában? Csak nem a Darkman? Ez vajon direkt volt?

Elrabolva 3 (2014) on IMDb