13 Assassins

"No mercy! There's no samurai code or fair play in battle! No sword? Use a stick. No stick? Use a rock. No rock? Use your fists and feet! Lose your life, but make the enemy pay!"

És most jöjjön egy igazi ínyencség azok számára, akik szeretik a japán filmeket, teletömve szamurájokkal.
A történet nem bonyolult, a sógun testvére egy vérengző szadista őrült, aki egyre nagyobb hatalomra tesz szert a császári palotában. Mivel az uralkodó rokona, a nagyurak nyíltan nem léphetnek fel ellene, így egy régivágású szamurájra bízzák a dolgot, magyarán kerítsen pár tucat embert és ölje meg a mindig nagy katonai kísérettel vonuló nagyurat. Össze is jön 13 sokat próbált kardforgató, hogy egy kis faluban útját állják és csapdába csalják a főgonoszt és csatlósait.


Ahogy Zé barátomnak megfogalmaztam: " Miután megnéztem a filmet, vagy egy hétig úgy rántottam elő a bérletem reggel a buszon, mintha szamuráj kard lenne..." a sofőrnek majd leszakadt a feje:)!
Mivel rajongója vagyok a műfajnak, nálam az évtized top 5-ben bizony benne van! Elég csak annyit mondanom, hogy a végső csata 45 perc!!!! Brrrr, de jó belegondolni!
Mellé kapunk egy kis szamuráj kultúrát, japán történelmet, megcifrázva egy pazar képi világgal és színészi teljesítménnyel.
Masterpiece, persze én elfogult vagyok!

Jûsan-nin no shikaku (2010) on IMDb