The Gunman (2015)

" - Helló. Itt Sean Penn, te vagy az, Pierre?
  - Helló, igen, én vagyok.
  - Szuper. Figyelj, mostanában rendesen kigyúrtam magam, arra gondoltam, összedobhatnánk egy akciófilmet. Neeson-nak is bejött, én meg jobb színész vagyok, ezt mindenki tudja.
  - Oké, jó ötlet, benne vagyok!
  - Mivel kigyúrtam magam, nem tudom, ezt említettem-e már, szóval sok félmeztelen jelenet kell. 
  - Megbeszéltük, de ugye elrabolhatnak benne egy csajt, akit majd meg kell mentenie a múltja elől menekülő, kiégett, de még mindig vérprofi szupergyilkos főhősnek?
  - Ha mehet az izmos testem mutogatása, vigyék a csajt, majd megmentem. Ha pedig a jelenet nem indokolja a félmeztelenséget, mindenképpen izompóló kell, hogy látszódjon a kigyúrt karomon az ér. 
  - Megbeszéltük Sean, a legfontosabbak tehát már megvannak, majd kerítünk valami sztorit és nagyot szakítunk.
  - Oké, hívj, ha összedobtál egy forgatókönyvet, lent leszek a teremben, csaó!
  - Rendben! "


Valahogy így indult a film. Az elrablással csak túloztam, tényleg van benne, de kb 10 perc a történetben és nem is ez a lényeges. Csak színesíti a sztorit. 
Ami jó a moziban, hogy Penn tényleg baromi jó színész, neki elhiszem a szörnyű múltat és a véres jelent. Mellesleg néha már túlzásokba is esett, szerintem az forgott a fejében, hogy minden bizonnyal ő lesz a világ legjobb akciószínésze, csak úgy hipp-hopp, ha már ment a Nevem Sam, ez már nem lehet nehéz. És egy kicsit "túltolta", legalábbis néhány jelenetben.
Az alapproblémát még nem értem, lehet, alszok rá egyet, holnapra talán világosabb lesz a gonosz cég motivációja (ugyanis ha vagy nyolc évig Penn nem pofázott az akcióról, akkor mi a fenéért kezdene épp most csicseregni a cégről...de ha odaküldünk pár bérgyilkost, akin épphogy nincs rajta a céges póló, lehet, mondom, csak lehet, a célpontnak eszébe jut, hogy köpni kellene az interpolnak).
Idris Elba méltatlanul kevés jelenetet kapott, Javier Bardem is, ami nagy kár. Mondjuk az éttermi meglepetés Barcelonában nagyon nagy jelenet, Penn, Bardem (főleg Bardem) és a "mindjárt elrabolják lány" remek "édeshármast" nyújt, le a kalappal. Ilyen, amikor jó színészek akciófilmben játszanak.
Ugyanakkor nehéz rá azt mondani, hogy jó film, maradjunk a nem rossz kategóriánál.
Nem az bánt, hogy kevés benne az akció, ami van, az tuti és a kevesebb néha több. Jó volt Penn-t látni egy tőle szokatlan szerepben. És tényleg ki van gyúrva. 
Azért egyszer nézhető.

Gunman (2015) on IMDb