Noah (2014)

Magyarosan Noé, alias Russel 'bunyozzukvégigavilágot' Crowe, aki Ádám leszármazottja, akit látomások gyötörnek, aki hajót épít és ráhajítja a családot és minden állatból kettőt. Mert az istene nagytakarítást végez és a felmosással kezdi a melót.
A fogadtatás tényleg vegyes, de ez közhely, mindenki ezt mondja a net minden sarkában. Pár lényeges kritikai portál és az imdb viszont csak megerősíti a fenti állítást. Vegyes, ami azt jelenti, vagy tetszik, vagy nem. Az a hümmögős, elmegy vélemény nem igazán jelenik meg sehol.
Nálam sem, nekem nem tetszett. Nem csak a téma karcol, de a hozzá álmodott dolgok is, a Noét védő transzformerszek (ezt milyen jól kitaláltam a film alatt, erre már csomóan előálltak vele), az emberiség kihalása, a heroikus csaták, az élet dicsőítése két gyilkolászás után. A kanos kölykök lázadozása külön idegesítő.
Megalkuvó popcorn mozi, mega' CGI látvánnyal, amiben az élet értelmének feszegető kérdések végső válasza a szeretet, meg hogy ne egyél húst, mert az rossz, ott vannak a magok, egyed azt.

Érdekes volt a bárkás történetszál, Noé hirtelen pszicho-gyilkológéppé akart válni, mivel a fejébe vette, azért kapták a nyakukba az özönvizet, mert ugye tabula rasa, magyarán amint leszállították az állatokat, nekik is ki kell pusztulniuk. Erre az a dinka menye (Emma Watson) nem teherbe esik? Több se kellett neki, késsel zaklatja a boldog anyát. 
Nem is tudtam, hogy ez így volt. Aztán olvastam, hogy ez már a rendező saját találmánya. Aztán rájöttem, hogy azt gondoltam, "nem is tudtam, hogy így volt". Höhöhö, azóta is ezen, illetve magamon nevetek. Akkor nem is így volt, hanem máshogy:)? Elmagyarázná valaki?
Ami viszont bemart, az a kreacionista mázba bújtatott, gyorstalpaló teremtéstörténet. Hogy ezzel a hatásvadász, ostoba, nyúédzses' baromsággal kihez akartak szólni, fel nem foghatom. Mutattak volna inkább kevesebbet, mert láttam én ottan' bevágva a tengerbe az a sejtosztódást. 
Bezony'áám, huncutkodtak, aztán többen lettek. Rendezőnk viszont finoman sugallja, azt sem a legyek hordták ám oda, hanem a creator, aki jó intelligensen betervezi itt nekünk az életet. És akkor mindenki megkapja a magáét, a szektás és a gyaur kutya is.
Amiért végignéztem, még ha fél szemmel is, az Crowe. Baromi jó színész, nélküle ez az egész egy korhadt bárkát nem érne.
Ráfoghatjuk, hogy új megvilágításba helyezte a történetet, de ha csak ennyi pozitívumot találunk benne, akkor megette a fene az egészet.
Ja igen, azt hogy Anthony Hopkins totál úgy néz ki, mint Gollam, amikor kaparászik a földön a drágaságait keresve, én fedeztem fel, a hülye transzformerszek helyett ez is megteszi. Ennyi.

Noé (2014) on IMDb