Coming out (2013)


Csányi Sándor most egy celeb rádiós műsorvezető, aki történetesen meleg. Jól érzi magát a bőrében, egészen addig, amíg egy balesetben jól be nem üti a fejét és nem kezd el érdeklődni a nők iránt.
Jönnek a tipikus magyar romkom limonádé már jól bevált fogásai: esetünkben az élettárs háta mögött találkozgatás egy NŐVEL, jaj, de poénos helyzetek is adódnak ebből és a vége egy elsöprő vallomás után a hepiend'! Remélem ezen most nem lepődött meg senki, nem írtam ki, hogy spoiler veszély, de nagyon kevés magyar közönségfilmet nézett az, aki meghökkentő befejezést várt.
Sok minden zavar a filmben. A magyar "sikerfilm" ismétlődő bevésődéseit már említettem. 
Aztán van ez a meleg sztereotípia, hogy járás közben kisujj ki, selyítve beszélés és csípő rázás. Nos, én nem azon a pályán játszom, de ezek a hülyeségek még engem is idegesítenek. Csak hab a tortán, hogy fejbevágás után ki lehet gyógyulni a homoszexualitásból. Mert ez egy betegség. Nem vagyok a téma szakavatott ismerője, de jelenlegi tudásom szerint szerint nem az.
Zavar a vicc is. Zavar, mert nincs. Percet nem nevettem rajta, így viszont elgondolkodom, mint néző, milyen műfajba illik bele a film. Vígjátéknak semmiképpen nem nevezném. Egy jó romantikus filmhez pedig túl felületes. Drámának ostoba. Botrányfilmnek pedig megalkuvó. Mindenből kicsit, de semmi igazán kényes kérdés. Kényes válasz meg pláne.

Feldob egy témát, adódik egy-két jó lehetőség és nem tudják kihasználni szinte egyiket sem. Nekem pl. bejött a Für-Gyabronka páros, indokolatlanul mellőzték a kibontakozó kapcsolatukat. Kiváló mellékszál lett volna. Jó a Mucsi szomszédnak, majdnem vicces, de mindenképpen élmény nézni, lehetett volna benne több és lényegesebb szerepe is. 
Ott van a szégyenlős vonal, amire lehetett építeni (Balázs, Csányi eredeti párja a munkahelyén nem nagyon örül a szerelme látogatásának, mintha szégyellné, hogy meleg). Ez is jó lehetőség, hogy értelmet és mondanivalót csempésszenek a filmbe.

A két főszereplő között nem vibrál a levegő, Tompos és Csányi karakterei unalmasak, ellentétben Karalyos Gáborral, aki mindenkit lejátszott a színről. 
Nem tudom, van-e olyan néző, aki nem neki drukkolt a Csányiért vívott csatában. Ami viszont elég egyoldalú volt, őt úgy dobták félre, hogy még egy veszekedős jelenetet sem kapott. Ez volt a nagy szerelem, Csányi és Orosz Dénes (rendező) szerint? 
Javaslom, Karalyos legyen a továbbiakban a magyar romkomok Csányija, ő sokkal jobb lenne minden szempontból.
De ne fikázzunk, mégiscsak 100 ezer ember vett már jegyet a filmre. Mert magyar - olyan nyári Budapest fílinges', fura zenével aláfestett üngyi-büngyi' és munyumunyu' film, ahol a végén mindenki boldog - és a miénk. Mert végre bemennek az emberek a magyar filmre. 
Mondjuk nem mindegy, mit néznek.
A magyar ember újságolvasási hajlandósága is magas, de ha megnézed, mit lapozgatnak, akkor már nem olyan vidám a kép.
Nagyon mellélőttek ezzel a mozival és nem csak a meleg téma amatőr és dilettáns feldolgozása miatt.
Orosz előző nagyfilmje, a Poligamy ennél azért kilométerekkel jobb.

Coming Out (2013) on IMDb