Justice League (2017)

Batman 2016-ban le akarta zúzni Supermant, de végül összefogtak és együtt szúrták magukat tökön a mozinézők előtt (a szégyenbe Superman bele is halt, Affleck/Batman meg beleőszült). Egy pozitívumot tudok csak felhozni mentségére, képbe került Wonder Woman (Gal Gadot), aki később egy külön epizódban kasszát és agyat robbantott. 
A DC sötét, hülye filtereket használó világában most nagy a káosz. Superman halott, a bűnözési hullám a tetőponton, mindenki tanácstalan. Közben különös lények tűnnek fel a világban, akik keresnek valami ládát vagy mi a toszt. Ládát, gyűrűt, Skywalkert a végtelen köveket, az élet értelmét, stb. A Marvel/Disney és a DC világban mindenki keres valamit.


Batman, a kis fineszes rájön, hogy valami nem stimmel, összeránt egy kis csapatot, hogy elejét vegye a világ leigázásának. Flash, aki villámgyors, Halember, aki beszél a halakkal, Gal Csodanő Gadot, Cyborg aki meg a számítógépekkel beszél és persze Batman, aki meg kőgazdag, saját bevallása szerint ez a szuperképessége.
Nem a legrosszabb szuperhős film, amit valaha láttam, lehet fanyalogni, tele van hibával, hosszú is, a CGI kiüti a szemed, de ez már legalább egy minimum szint. Ennél rosszabb sose legyen. 
Nem is kell Marvelesnek lenni, ne az legyen a mérce, jobban örülnék, ha a DC megtalálná a saját hangját. És ha a Disney többet keres? Az utolsó pár filmre alig emlékszem, pedig láttam mindet. Mondjuk a DC néhány mozijára meg emlékszem, de azt meg inkább felejteném...
A csapat összerántása egészen bejött, az első óra pozitív, jó poénok is vannak. Én erre még nagyobb hangsúlyt fektettem volna. 
Superman visszatérése már inkább időhúzás, na meg a végső harc...barmi látványos, biztosan én vagyok már öreg a fél órán keresztül zúzunk, majdnem meghalunk aztán mégse közhelyekre. Talán ebben az is közrejátszik, hogy a főellenség, Steppenwolf rohadtul nem érdekel senkit, unalmas, egysíkú. Húzott egy számot a Világpusztítási Hivatalban, ő előre került, most őt verték le, holnap jöhet a következő. Ebben a Marvel is béna, minden gonosz nagyon-nagyon gonosz, me'csak.
Amúgy meg tisztességes munka, én szorítok, hogy a következő még jobb legyen, addig meg kérünk még egy Csodanőt. Sőt, egy Flash mozira is befizetnék.

Az Igazság Ligája (2017) on IMDb