The Hurt Locker (2008)

Sokára, de csak megnéztem. Óvakodni szoktam a háborús filmektől, éves átlagban jó, ha kettő beesik. Körülöttem viszont már annyian dicsérték, hogy adtam neki egy sanszot. Az első, ami eszembe jutott a filmről, Remarque: Nyugaton a helyzet változatlan, vagy az És azután c. könyve a háború embertelenségéről és az elveszett generáció megszületéséről. 
Számomra a filmnek ez a mondanivalója, az aktuálpolitikai utalások, Amerika és a Bush éra agresszív terjeszkedése csak hab a tortán. Nem mondott semmi újat, de a "régi mesét" legalább szépen és stílusosan közölte. Hangulatos és néha izgalmas is, noha a történet szempontjából nincs haladás, nem unatkoztam rajta (legalábbis nem emlékszem rá). Jó, hogy nő rendezte, nem akarok okoskodni, hogy látszik rajta és ha nem tudnám, akkor is tudnám, de tényleg látszik rajta:)! Sokan támadták is, hogy nem valósághű, nem is ilyenek a bombaszakértők (nem kommandósok és mesterlövészek egyszerre a bombák "szakértése" mellett), de az okoskodóknak ajánlom a Hacktion c. magyar sorozatot, majd rájönnek, a Bombák földjén ahhoz képest a kőkemény valóság. 
A film hangulatára visszatérve egy pillanatra, amikor Jeremy Renner (óriási színész, mellesleg) az elején hatástalanítja a bombát a kocsiban, miközben a csapat tagjai fedezik a hátsóját, az valami pazar jelenet. Így kell feszültséget teremteni.
A ködöd/füstös rész, amikor főszereplőnk nyugodtan álldogál az utca közepén, egy az egyben Ottlik: Iskola a határon...be is fejezem, sokat beszélek könyvekről, ez pedig egy filmes blog:)!
Ajánlom megnézésre, de én azért nem veszem meg dvd-n.
ignem