Stuck in Love (2012)

Mi az? Elméleti síkon kiválóan elboldogul a modernkori társadalomban, de a magán és családi élete egy globális katasztrófa?!?

A Borgens famíliában mindenki író vagy legalábbis akként szeretne boldogulni. A családfőt (Greg Kinnear) magán és alkotói válságba szenved, ekképp volt feleségét zaklatja folyton. Lánya úgy látszik jól boldogul a híres íróvá vallással, de a magánélete egy katasztrófa. Fia pedig éppen meghódítja a suli álomnőjét, amelyet aztán annak rendje és módja szerint el is veszít. De fantasy regénye viszont felkelti a nagy Stephen King érdeklődését. Két karácsonyi vacsora közötti időszakon keresztül követhetjük főhőseink zűrzavaros életét.

A Bízz a szerelemben jól követi a számomra etalonnak mondott Woody Alleni hagyományokat, az alkotó okosan bánik a dialógusokkal és nem bagatellizálja el a dolgokat. Persze a közhelyek itt is pufognak, mint mindig. (Naná hogy a szerelem mindet legyőz, a család meg csak azért is család!) De a nagy finálé előtt még jól megszenvednek a szereplőink, hogy aztán mindenki a másik nyakába borulhasson.  

Bízz a szerelemben! (2012) on IMDb

Terminator Genisys (2015)

Itt sem dereng a klasszikus részeken kívül (ami az első és a második) semmi. De az azok viszont nagyon, a második rész szövegét fejből tudom, rongyosra néztük a videókazit'!
Miközben azon gondolkodom, mi a fenét írjak a filmről, amiben az ostoba párbeszédek, a logikátlanságok és a béna színészek (Jason Clarke, Emilia Clarke és Jay Courtney) úgy váltogatják egymást a képernyőn, mint DiCaprio a modell csajokat, rájöttem, Schwarzenegger van, volt és lesz is. Nagyapa terminátorként is elnézegetem és ha már az egysoros beszólások sem a régiek már, a jelenlétével és a nosztalgiafaktorral együtt feldobja a mozit. 
Mondjuk itt mindenki annyira rossz volt, hogy ebből kiemelkedni azért nem volt olyan nehéz.
A történet csapnivaló, az alternatív idősíkkal valami nagyot akartak alkotni, de zavaros katyvasz lett az egész, ahol minden bokorban van egy ilyen-olyan terminátor és ha olyanjuk van, ripsz-ropsz összekalapálnak egy időgépet, hogy átugráljanak a kívánt időpontba, ahol megint elcsesznek mindent.
Van benne zúzás, Svarci pedig még mindig nagyon kúúl', szóval ha kicsit is követted a történetet (most úgyis végleg elveszted a fonalat), akkor nyugodtan szánhatsz rá két órát. Előtte megnézném a youtube-on Svarci filmpromócióit, amikor beáll "maga helyett" viaszszobornak, vagy odamegy az utcán egy nőhöz Terminátornak öltözve és elsüti a "jöjjön velem, ha élni akar" szöveget. A fene, jobb a reklám, mint maga a film.

Terminator Genisys (2015) on IMDb

Before Midnight (2013)

Mielőtt filmek végső soron sikeresek lettek fügétlenként, de a harmadik részen már készültében érezni lehetett, hogy a nagy hollywoodi giccs biztosan nem fogja elkerülni a szcénát.

Jesse (Hawk) és Celine (Delpy) összeházasodtak, már közös gyerekeik is vannak, és éppen családi nyaralásukat töltik Görögországban. De befogni egyikőjük sem képes a száját, ezért a családi perpatvaron át a globális válságon keresztül a múlt sérelmein át mindenen civódnak egy jóízűt. Ahelyett, hogy élveznék a gyereke nélküli lopott éjszakát egy hotelszobában.

Bazi nagy görög családi ebéddel indul a záróakkord, majd a két főszereplő magára marad és egymásnak esnek a már melodrámává vált életükből kifolyólag is. Van benne egy pár jól eleresztett életszagú poén, de azért inkább fran-cica győzi meg az embert, hogy itt tényleg feszkó van. Viszont az utolsó negyedóra egy igazán jól elkapott flash-et láthat a néző, ami szinte elnyomja az eddig műsort. A Jesse szájából elhangzó nagy-monológot részben a forgatókönyvírónak köszönthetjük, de inkább azt arcmimikáját remekül használó a Hawk-ké a dicséret.

Mielőtt éjfélt üt az óra (2013) on IMDb

Jurassic World (2015)

A nagyobb, látványosabb és extrább dínópark csak a nagyobb, látványosabb etc. forgatókönyv nem jött össze. Az első rész után megint kapunk menekülő gyerekeket, akik egyből a probléma kellős közepébe kerülnek, kiszabadult szuperdínókat (mert a régiek már unalmasak?WTF?!), egy raptorokkal suttogót, meg pár feláldozható mellékszereplőt.


Annak ellenére, hogy biztonsági játékot játszottak a készítők, igazi családi mozit csináltak, minden korosztály talál benne valami nézhetőt. Mivel hullanak az emberek, mint a legyek, de vér elvétve akad bennük, a gyerkőcök is megnézhetik, főleg, hogy moziban a parasztvakító 3D-ben nyomták. 
Nekem nagyon hiányzik belőle a Jeff Goldblum és Sam Neill-szerű, jól kidolgozott karakter, aminek ez a rész azért jócskán híján van. 
A tudósok persze itt is megalomán idióták, mindent kereszteznek mindennel aztán lássátok'he, mi lesz a vége...a'zegész az ő hibájuk, meg a karvalytőke, aaaz, az meg mindig a profitra hajt.
Baromi látványos, néha még izgulni is lehet rajta, ha bírod a dínókat, nem fogsz csalódni, de ennek ellenére szódával elmegy kategória.

Jurassic World (2015) on IMDb

Begin Again (2013)

John Carney hangos Sudance sikere után jó sokára kapta meg a lehetőséget, hogy végre ízig-vérig hollywoodi produkciót dirigáljon. A filmjéhez megkapta korunk két remek karakter színészét és mellé még a könnyűzenében igen csak tehetséges érzelmes rockert, Maroon 5 front emberét Adam Levine-t.

Van úgy, hogy az embernek minden össze jön egyszerre, na a film főhősei is ilyenek. Dan (Mark Ruffalo) egykoron ünnepelt kiadó vezető volt, de házassága tönkre ment és az alkohol problémái miatt ki csúszott a lábai alól a talaj. Láttunk már ilyet! (Ha ez most egy akció mozi lenne, akkor egy véres trikóba jól megbosszulná az asszony félre kettyintését). Great (Keira Knightley) a csöndes, angol kislány gimis szerelmével New Yorkba költözik, hogy zenészek siker felé vezető rögös útjain együtt induljanak el. De a srác (Levine), ahogy bekopogtat az ajtaján a hírnév már is dobja a sznob cicát. Gondolom már mindenki kitalálta, mi fog kisülni a két elfuserált lélek találkozásából.

Van valami megindító ebben a két elesett karakterben és valami iszonyúan jó fest alá a rendezőnk (Zeneszerzőnk) a megindító képek alá. Ezek a trackek bebújnak az emberbőre alá és a néző beleborzong abba, hogy mekkora tragédiák állnak a dolgok háttérben.
Persze lehet rajta bosszankodni, hogy néhány szituációt már lerágták a kutyát. De rég nincs már új a nap alatt …

Szerelemre hangszerelve (2013) on IMDb

Insurgent (2015)

Ez meg mi ez itt? Maga a művészet. Bizony, mert művészet ennyire rossz filmet csinálni. Olyan bődületesen ostoba (nem csak a karakterek) itt mindenki, hogy az már fájdalmas. Történetben ezt még az Éhezők viadala is megveri, pedig azt is egy barlangrajzról másolták. Ellenben Shailene Woodley és hovatovább Ansel Elgort tényleg elég jó színészek és úgy néztem, megpróbálták kimaxolni a karaktereiket, de ez sem elég a minimális szinthez sem.


Az eredeti sci-fi mozik (pl. Joss Whedon Firefly) helyett meg ezt a kritikátlanul rossz fércművet rakjátok a vászonra. Elmentek ti fenébe, a siránkozós, világmegmentős tinilányaitokkal együtt. 
És még valami. Kedves Naomi Watts. Ennyi volt, hiába is kaparsz most már, végleg leírtalak. Ha ennyire kellett a pénz, miért nem szóltál az uradnak, Ray Donovan-nek. Kaptál volna a képedre ezért a ballépésért. És meg is érdemelted volna.

A lázadó (2015) on IMDb

Before the Devil Knows You're Dead (2007)

Egy nagy rendező utolsó alkotása, mely ízig-vérig magán hordozza a zsenialitásának keze nyomát. Az égi paradicsomba lelj békét és nyugalmat Mr. Sydney Lumet!

A Hanson család két férfi tagjának lecsúszási kálváriáját ismerhetjük meg a mozi kezdő képsoraiban. Andy (Philip Seymour Hoffman) hiába keleti sikeres üzletember benyomását, még is kőkemény heroin fogyasztó. Öccse, Hank (Ethan Hawke) viszont kisstílű svindler, aki nem rest exét sem átverni, naná hogy anyagi gondjai is vannak. A két fivér azonban kifundál egy tökéletes tervet, miképpen tudnák orvosolni az állandó pénzhiányukat és persze ebből iszonyú kalamajka kerítődik.

A Mielőtt az ördög rád talál a testvéri kötelék drámáját ülteti a vászonra két felvonásban. Az elsőben az indítékok kiásása és a karakterek megismerése, a második a bonyodalom kibontása és magyarázata. Erős alakítások mindenfelől záporoznak, még is ha ki kellene valakit emelnem akkor Seymourral tenném,  na ő aztán igazán hátborzongatóan hozza a megcsömörlött elsőszülöttet aki cinikussága mögé csomagolja érzékeny lelkét.
A családi sebek boncolgatása közben elkövetett igazi idősíkok közötti ugrálós régimódi thrillerbe hajló dráma mesterfokon.

Before the Devil Knows You're Dead (2007) on IMDb

The Lazarus Effect (2015)

Egyből a Bakterház piócása jutott eszembe és a film után is inkább az fog majd beugrani, nem Olivia Wilde és a csoszogó halottak. 
A tudálékos tudóscsapat felfedezett egy tuti szérumot, ami akkor is ad még egy kis kakaót az agynak, amikor a test már igencsak hullamerev. 
Kutyákon egész bejött. 
Amikor a támogató kizárja őket a laborból, visszaszöknek az eredményekért, de baleset történik és Tizenhármast agyoncsapja az áram. Élete párja telepumpálja a csodaszerrel, így a csajszi fel is kel, de úgy, hogy utána nem is akar egykönnyen lefeküdni. Ilyenek ezek a halottak, csak mászkálnak össze-vissza, meg ijesztgetnek.
Ennek a mozinak a B kategóriába tartozni baromi nagy megtiszteltetés lenne. Olcsó ijesztgetés, amikor történik valami, gyorsan lekacsolják a villanyt, kis villódzás, majd a fekete szemű killer (valahogy mutatni kell, hogy gonosz), már ott áll mögötted és jól besz*rsz! Értem én, hogy nem volt sok pénz, de ötlet sem, az tuti. 
Csak attól ijedtem meg, hogy másfél órát elvett az életemből.

A Lazarus hatás (2015) on IMDb

Parkoló (2014)

Rendesen magyar ez a film. Szervét Tibort még tejesdoboz hátulján is elnézném egy darabig, tehát adtam neki egy esélyt és most már csak azt kell eldöntenem, megbántam-e?! 
A történet szerint Légiós (Lengyel Ferenc) egy belvárosi parkoló fura ura, az autók között felállított lakókocsiban éldegél nagy magányában. Reggelente kávéval a kezében álldogál a napfényben, macskára lövöldöz, hogy megvédje a madárfiókákat és búsan néz maga elé. 
Aztán jön a kemény üzletember, Imre (Szervét Tibor), aki pont arra az egyetlen helyre akar beállni ezernyóccszázakárhányas' Fordjával, amit Légiós senkinek sem enged. Mármint odaparkolni.
Meg is van az alapkonfliktus, a geci bizniszmen' harca a magányos, végtelenül szomorú kisemberrel. 
Lassú felvezetés után unalmas tetőpont és langymeleg tanulság. Ha van egyátalán. 
Pedig első pillantásra minden tuti, Szervét megerőltetés nélkül hozza a karaktert, Lengyelnek is elhiszem, hogy szenved, a mellékszereplők is érdekesnek mondhatóak. 
A zenére nem emlékszem, de ez jelentheti azt is, hogy nem rossz, az operatőri munka csak azért nem oké, mert nekem már sok. Mintha most tanulta volna az új trükköket és mindent kipróbált volna, itt egy premier plán Légiósról, majd egy lassított sétálgatás amott, stb. 
A cselekményt ráadásul nem is lehet látni a sok utalástól, meg metaforától (macska-madárfióka, parkoló (lakókocsi)-minimalista stílusú szuper iroda, egyszerű tag-gazdag tag, öltöny-löttyedt seggű melegítő). 
Nem vígjáték és és nem is dráma, marad egy kora délutáni tv film. 
Talán nem bántam meg...talán...de nem nézném meg újra. 

Parkoló (2014) on IMDb

Before Sunset (2004)

A Linklater filmek elsőre érdekes kompozíciónak tűnek, pedig sem mi mást nem csinál rendezőnk csak beszélteti a szereplőit. De még is valahogy felpiszkálja az ember képzeletét, vajon érdekes lenne akkor is a film, ha két önhibájukon kívül megtört szív a rendes mederben találkozik.

Jesse (Ethan Hawke) és Celine (Julie Delpy) kilenc évvel elteltével újra találkoznak. Most Párizs az a terep ahol jól kibeszélhetik magukat és közben megfejthetik annak a Bécsi éjszakának a titkát. A helyzet viszont nem ilyen egyszerű Jesse időközben megházasodott és sikeres író lett, de könyve még is arról a varázslatos éjszakáról szól, amit együtt töltöttek anno. A városi séta és beszélgetés úgy látszik a jó mederbe tereli a két szószátyár madárkát.

Kicsit modorosabbra és kamrásabbra sikerült a középső rész, de sodródó lendülete és végén nyitva hagyott kiskapu még is felcsigázza a néző figyelmét.
Még azért fújok egy kicsit és ízlelgetem a történteket, MIELŐTT belevágok a záró részbe.

Before Sunset (2004) on IMDb