Killing Them Softly (2012)


"Don't make me laugh. I'm living in America, and in America you're on your own. America's not a country. It's just a business. Now fuckin' pay me."

Nem igazán ilyen stílusú filmre számítottam. Az első negyed óra után feltettem magamban a kérdést, nézzem-e tovább?! Brad Pitt (Jackie) viszont olyan laza gengszter és úgy kitölti a játékidőt, hogy képernyő előtt ragadtam. És érdekelt a befejezés is. Lassú, de nem elnyújtott film, valójában talán ez lehet a legközelebb a valósághoz (mondom ezt én, az alvilág nagy ismerője:)), ezért a végére egész kellemesen csalódtam. Viszont nem nézném meg újra, de másfél órára jó kikapcsolódás volt. Bradpityu' jó színész, ez van. Az állandó politikai bejátszásokat viszont nem tudom hová tenni, attól félek, csak azért volt szükséges, hogy Jackie a végén erre felfűzve mondja el a nagy monológot.


Hope Springs (2012)

Amit még mindig tudni akarsz a szexről
Olyan nehéz erről filmről írni, mint a szexről. Pláne ha szexről szóló filmmel van dolgunk.

A mű főhőse egy átlagos 60-as párocska, akik még akkor házasodtak össze, amikor a hálószoba titkokról tabu volt beszélni. Mégis Kay (Meryl Srteep) úgy érzi, nincs minden rendben a házasságával Arnolddal (TommyLee Jones), ezért befizeti magukat a híres Feld doktorhoz (Steve Carell) egy párterápiára. Ahogy ez már lenni szokott, a férj végi zsörtölődi az egész kezelést, miközben a feleség mindenen elsírja magát.

A két kiváló színész mindent megtesz, hogy a film működjön. Néha azt éreztem, inkább vígjáték akar lenni, mint melodráma. Streep nagyon jól hozza a vágyakozó, buta szőke háziasszonyt, Jonesnak pedig a kisujjában van a mogorva férj karakter. Csodálatos Maine városa, igazi meseszerű hely, tele „mézeskalács” házakkal, de csak hát nem egy turista filmmnek szánták az alkotók.
Lesz egy még így se és a Minden végzet nehéz típusú filmeket szereted, akkor megnézheted ezt is.

The Wicked (2013)

Amerikai tucat tinihorror, az igénytelen fajtából. Hogy miért álltam neki? Az imdb-n 9,3 ponton áll, én marha pedig nem néztem a szavazók számát! 11 szavazat, vagyis körülbelül a főszereplők szavaztak és kész is. Szégyen!


Cloud Atlas (2012)


Egy csodálatos, csodálatosan összetett, fantasy/sci-fi/dráma/antiutópiát nézhetsz meg, ha neki kezdesz ennek a megalomán filmnek. 
Vigyázz, 172 perc, azaz Százhetvenkettő perces. 

Belevágtunk, mert micsoda bemutatója van már, ráadásul Tom Hanks, Halle Berry és sok más jó színész...és tényleg jó színészek.
Harmincakárhány' percnél parkolópályára állítottuk, helyette megnéztünk egy River Cottage részt:). 
Nincs új a nap alatt, vagyis láttunk már olyan filmet, ami több idősíkon játszódik, de szervesen, kapcsolódnak egymáshoz az ott megismert történetek. 
Na, itt még lazán is csak alig-alig érintkeznek, a fele kapcsolódási pont teljesen szükségtelen a téma szempontjából. Értem én, milyen akart lenni, de így, hogy szinte minden 2 perecben egy másik jelenetben/idősíkban vagyunk, ez nem előnyére vált a filmnek, hanem éppen ellenkezőleg. 

Nagyon-nagyon unalmas lett, széttöredezett az egész és ezt még a gyönyörű képek és az egyedi történet mesélés sem feledteti el. 
Jó ötlet lenne, hogy ugyanaz a cirka hat színész játszik el minden "időben" egy szerepet, de mivel ennyire csapongós a film, ez inkább már zavaró és megtévesztő.

A feltuningolt látvány mellé kapunk egy kis buddhista konyhafilozófiát, pár begúglézott' Coelho idézetet és még néhány gáz nagyotmondást' egy kb. 30 éves aforizma gyűjteményből. Látszik, hogy a Wachowski testvérek munkája, egy az egyben a Mátrix-ra hasonlít. Tuti látvány, elsőre tetszetősnek hangzó, de totál közhelyes gondolatok.
Sz*r, díszcsomagolásban. De a közhely bombák miatt egy csomó embernek tetszeni fog. Így megy ez.

Winter's Bone (2010)


Jenifer Lawrence csodálatosan induló karrierjének első megrázó darabja.
Valahol az amerikai kietlen vadon szélén él az igencsak megtépázott Dolly család. A tinédzser Ree (Lawrence) látja el a családfenntartó szerepét, anyja súlyos beteg, apja pedig eltűnt a drogdílerek mocsarában. Sajnos a helyi seriff is őt keresi, mert ha nem sikerül bizonyítani,  hogy meghalt bizony főhősünk családja otthon nélkül marad. Először a közeli, majd a távoli rokonoknál érdeklődik Ree, de a helyi kolónia rögtön tudomására hozza, hogy ez olyan ingoványos talaj, amire nem kéne rálépnie. A történet farmerei olyan ijesztőek, mint ha valami a gnómos mesébe lennénk. Az ingoványból elbukkanó misztikum rányomja az ember mellkasára bélyegét. Lassú, érzékeny szociális mozi, tele nagy totálokkal és nyomasztó zörejekkel.
Egy kicsit nyomozós, egy kicsit thrilleres, de leginkább családi dráma.
tás

Case 39 (2009)


Emily Jenkins (Renée 'bridzsittdzsónsz' Zellweger) szociális munkás megment egy kislányt a gonosz szülőktől. Annak rendje és módja szerint magához is veszi, de azért nem ennyire egyszerű a történet, lesz itt még meglepi...
Most egy kicsit túloztam, nem sok meglepetés van a filmben, elég kiszámítható, de legalább nem nézhetetlen. Sőt, egy-két résznél majdnem magamra rántottam a takarót, szóval néha ijesztő is.
Zellweger a malac képével nem túl hiteles szociális munkásként, de sikoltozni azt jól tud legalább.
Jó a hangulata, szóval szódával elmegy...vagy pár sörrel.

Védtelen gyermek (2009) on IMDb

Predators (2010)


De nagyon vártam már a filmet. Megnéztem már 2010-ben is, de most újra, hogy írjak is róla pár sort. Gyerekkorom egyik meghatározó mozija volt a Predator, persze a Kommandó mellett, szigorúan csak a Svarci' filmek mellett maradva. Mit nekem Fanny és Alexander, vagy Rocco és fivérei...a Ragadozót kellett nézni a haverokkal még akkor is, ha tele volt a gatyánk.

Mellőzném a történet ismertetését, a kedves olvasó szinte biztos, hogy hallott már róla, akár jót, akár rosszat. Az Alien vs. Predator csapnivaló filmek után többek között Robert Rodriguez és bandája úgy döntött, lát fantáziát egy Predator folytatásban. Hála az égnek, hogy nem egy remake-t erőltettek.
Mindent kihoztak a filmből, amit lehet, azt kell, hogy mondjam. 

Jó ötlet a helyszín, logikusnak is mondhatnám, hogy a Predatotoknak van egy "játszóházuk". Miért menjenek el a Földre, ha ide is hozhatnak "vadakat". Ráadásul jól képzett vadakat, a keményebb, gyilkolászósabb fajtából. Van itt zsoldos, hazafi, törzsi harcos, yakuza, ami csak kell egy izgalmas történethez. 
Kicsit fájlalom, hogy a szereplők nem voltak elég karakteresek. Vagyis kellett volna még egy kis idő, hogy jobban megismerjük őket, hogy utána keményebben pofáncsapjon a "bakker, hogy kinyírták már" tudat.

Nagyon tetszik a zene, egy az egyben az első részt idézi. Sokszor használatos szó a kritikákban a "tiszteletadás", ami közhelyes, de helytálló megállapítás. Pl ott a "nagypapa", aki  feng shui módra rendezi a dzsungelt, hogy legyen elég hely, vagy a yakuza, aki most nem indián, de azért csak megmérkőzik az ellenféllel egy csupasz pengével. A sár, mint gyógyító hatású testfestés, ami megvéd a hirtelen és erőszakos haláltól és még sorolhatnám.
Nekem nagyon tetszett, persze lehetett volna még jobb, de ne legyünk telhetetlenek. Méltó folytatás.

Ragadozók (2010) on IMDb

Bicycle Thieves (1948)


Megrázó filmtörténelmi klasszikus az 50-es évekből.
Rómában igen nehéz az élet a gazdasági válság közepén. Antonió is itt próbál megélni és rá is mosolyog a szerencse, munkát kap. Ő lesz az új plakátragasztó, túlórákkal meg családi pótlékkal tudná biztosítani családja megélhetését. Csak hát ehhez a melóhoz feltétlenül szükséges van egy biciklire. Főhősünk sikeresen elkezdi az első munkanapját az új cégénél, de tolvajok túljárnak szegény eszén. Másnap a fiával, Brúnóval nyakukba kapják a várost, hogy előkerítsék a járművet.
Egy nehéz nap az éppen akkor épülő-szépülő Rómában.
Igazi nyers, nehezen emészthető mű, hisz benne van kor összes nyűge és társadalom bírálata. Kiváló alakítások tömkelege, a szereplőkből csak úgy sugárzik a déli temperamentum.
Aki még nem látta, annak szívből ajánlom.
Tás

The Collector (2009)


Arkin jómunkásember', munkáltatói elégedettek vele. Az ex-felesége viszont tartozik pár veszélyes embernek, így Arkin kénytelen betörni az előző munkaadója házába, hogy meglovasítsa a széf tartalmát. Nincs gond, a háziak elmentek nyaralni. Csak be és ki. Gyorsan leesik neki a tantusz, nem egyedül van a házban...a lakókat egy őrült tartja bezárva a pincébe, a ház pedig tele van csapdákkal...nincs kiút.
Ötletesnek ötletes, borzongató, de egyben idegesítő is. Hogy rakta ki olyan gyorsan a csapdákat? És miért, ha már elfogta a tulajdonosokat és nem számíthatott arra, hogy jön közben egy betörő is. Valami bénább Fűrész-szerű mozi, de nézhető, ha bírod a gyomorforgató részeket.

Hotel Transylvania (2012)


Rendületlenül nézzük az újabbnál-újabb animációs filmeket, mindig abban reménykedve, hogy a Shrek (szigorúan az első két rész) nyomába érnek. Ebben nagy volt a bizodalmam, a bemutató alapján viccesnek tűnt és nevezhetjük a főszereplőt és a helyszínt is "eredetinek". Csak jól sülhet el, ha Drakula és a vicces szörny haverjai összejönnek egy helyre, hogy az egész éves rémisztgetést, szigorúan "ember mentesen" pihenhessék ki.
Egy-két jobb poén azért csak összejött az alkotóknak, a rajzokra sem lehet panasz, de akár gyerekkel nézed, felnőtt fejjel egyedül, 20 perc után akkor is unod magad. Felesleges nekikezdeni.

We Need to Talk About Kevin (2011)


Ilyen jelzőkkel került a hazai mozikba: sokkoló, brutális, megrázó.
A neurotikus Eva (Tilda Switon) kedvesével, a bohókás Franklinnel (John C. Reily) családalapításon törik a fejüket.  A kis Kevin születése után már a tökéletesnek látszó idillbe érkezik, de Eva már ideje korán megbukik anyaságból. A cseperedő fiú még rá is tesz pár lapáttal, hogy igazi rémálom legyen az anyai öröm. A mindennapi gondok a beszéd, a szobatisztaság, nem egészen úgy alakul főhőseinknél, ahogy lenni szokott. Az évek múlásával Kevből intelligens férfiú cseperedik, erre viszont nem biztos, hogy a társadalom készen áll. Az idősíkok kevergetése kellő feszültséget teremt már a mozi elején és ez, ahogy haladunk előre, egyre fokozódik. A történet szorgalmasan összerakott mozaik egy olyan társadalmi eseményről, aminek a másik oldala nem igazán érdekli az embert. Vajon a pszichopatát is anya szülte, vagy maga az ördög ez a fiú? Ilyenek foglalkoztatják Swinton karakterét is, aki a szokásos érzékenységgel hozza a szeretetre vágyó anya szerepét.
Még biztos, hogy sokáig fogunk beszélni Kevinről!
tás

Jack Reacher (2012)


Tom Crusie most is teljesít egy lehetetlen küldetést. Jack Reacher egy katonatársa "segítéségre" siet, mivel a srácot azzal gyanúsítják, orvul lelövöldözött vagy öt ártatlan embert.



Hát most mit mondjak? Végignéztem? Végignéztem. Tetszett? Nem igazán. Ha nem Cruise alakítja Reacher-t, akkor nincs is ennyire reklámozva a film, előfordulhat, hogy nálunk csak dvd-n jelent volna meg.
Jót mosolygok a Jack reacher rajongókon, akiknek ahhoz be kellett ülni a moziba, hogy rájöjjenek, Cruise csapnivalóan alakítja a kedvencüket, ráadásul még nem is hasonlít ez a kis mitugrász a tökös, két méter magas, iszonyat mély hangú gyilkológépre (számtalan könyv jelent meg Jack Reacher történetével, többek közt ez a sztori is, Csak egy lövés címmel). 


A sztori lehet, könyvben izgalmas, de a filmben iszonyatosan vontatott, egész egyszerűen nem történik semmi, logikailag sem igazán helytálló, szóval még mindig azon gondolkodom, mi a fenéért néztem végig? Tipikus példája annak a mozinak, amire három nap múlva csak nehezen emlékszel vissza, két hét múlva meg már szinte ismeretlenül cseng a fülednek, ha beszélnek róla.

London Boulevard (2010)


Mitchel (Colin Farrell) most szabadult a sittről, új életet akard kezdeni, ahogy az már lenni szokott, de a londoni alvilág elől nem bújhat el. A híres színésznő, Charlotte ( Keira Knightley) testőre/mindenes lesz és már-már egymásba habarodnak, amikor berepül a kaki a ventilátorba.



Baromira tetszett a film, a londonos-gengszteres' filmek egy mintapéldája. Farrell remek, rászabták ezt a 'hard-boiled', kiugrani készülő maffiózó szerepet. Az enyhén szociopata maffiavezér, Gant (Ray Winston) született gengszter, bár a szerepe egy kissé közhelyesre sikerült, de egye-fene, olyan király, hogy elnézem neki!
Ha bejön a Torta, A Ravasz, az Agy...és a hasonló angol filmek, ezt nem hagyhatod ki. Igaz, ezeknél lényegesen lassabb és kevésbé vicces, de kár lenne kihagyni.
Londoni pillanatkép egy frissen szabadult sittes életéről.

London Boulevard (2010) on IMDb

Mientras duermes (2011)

Amíg alszol
A REC alkotói legújabb filmjükben nyúlós és aprólékos pszicho-thrillerre váltottak.

César valahol Barcelonában meccsnézés helyett a szomszédjait terrorizálja. Megteheti, hisz a bérházban ő a portás, ezért mindenki "hálószobájához" van kulcsa. Mindenesünk már régóta a lakók boldogtalanságában leli örömét, még is ezt a nyavalyáját elég jól titkolja. Legújabb hódolatának tárgya Carla, a fiatal és ambiciózus hölgy, akinek az arcáról szinte lehetetlen letörölni a mosolyt. César pedig a végsőkig elmegy, hisz ez élete értelme.

Spanyolország első számú hátborzongatója szinte tökéletes mozit tesz le elénk. Sötét tónusú, lassan kibontakozó cselekmény és izgalmas végkifejlet emeli igazi thriller élménnyé. 
Én benéznék lefekvés előtt az ágy alá a helyedben!

Amíg alszol (2011) on IMDb

As Good as It Gets


Jack Nicholson egy igazi tetűt alakít a filmben, aki utálja a világot és úgy néz ki, a világ is utálja őt.
Annyira megy neki ez a kötekedő köcsög szerep, mint Bruce Willis-nek az alkesz, trikós rendőr/magánkopó! Rohadt hosszú, több, mint két óra, de nem bántam meg, hogy megnéztem. Greg Kinnear és Cuba Gooding Jr. nagyszerű meleg szomszéd pár, Helen Hunt pedig még mindig eszméletlen csaj, minden szempontból.
Simán nézhető.


Wild Target (2009)


Lépten-nyomom Emily Blunt-baba botlom és mindig elgondolkozom, hogy mit esznek rajta.
Profi bérgyilkosuk, Victor (Bill Nighy) bemutatja sivár egyhangú életét. Mama szeme fénye már gyermekkorától arra lett nevelve, hogy a legjobb legyen. Főhősünk végzi a dolgát rendesen, mikor is berobban az célkeresztjébe a gyönyörű szélhámos Rose (Blunt), aki az orosz maffiát bosszantja fel egy kis átveréssel. Victornak mérlegelni kell, anyja melyik akaratát teljesítse, hogy a legjobb bérgyilkos legyen vagy legyen egy unokája. Naná, hogy a lökött csajt választja és mellé kap grátiszba egy padvant', aki véletlenül csöppen a kalamajkába. A film próbál egyszerre feszes és könnyed lenni. Nighy karót nyelt orvlövésze és a szertelen léha nő kapcsolata persze már elve könnyes nevetésre ad okot. Néhol érződik, hogy rendezőnk egyetlen nagy dobása a Bérgyilkos a szomszédom volt. Színészeink hozzák az elvárt szintet, közülük Everett műértő maffiózója a legkúlabb'. 
Ízig-vérig angol humor francia kapoccsal. Egy délutáni vidám matiné, elbűvölő színészekkel.
tás

Deadfall (2012)


Egy testvérpár, Addison (Eric Bana) és Lisa (Olivia Wilde) a nagy rablás után egy kis gikszer miatt kénytelen gyalogosan menekülni az erdőben, irány Kanada! Jay ex-bunyós most szabadult a sittről, mielőtt elindulna a szüleihez, még lekever egyet a volt menedzserének, aki nem kel fel a földről, uh. "futva" teszi meg a távot hazáig.
Jay apja nem nagyon akarja látni a fiát, inkább a helyi seriff lányát látná szívesen a Hálaadás napi vacsorán...aki ugyancsak nem jön ki az apjával és állandóan belebotlik a menekülő Addisonba.
A végén pedig mind együtt ülnek majd az ünnepi vacsoránál, de az egyikük kezében egy nagy-nagy puska lesz.
Nem egy rossz film, Olivia Wilde meglepett, itt már nem az a helyes kis eye-candy, hanem meg is villant egy keveset a tehetségéből, már amennyi van neki. Eric Bana remek a rosszfiú szerepben, Jay (Charlie Hunnam) pedig egyből szimpi lett, olyan mint Tom Hardy depis kisöccse.
Kellemes csalódás.

Deadfall (2012) on IMDb

My Left Foot (1989)


Daniel Day-Lewis a hőskorban, Oscart érően tolta...
Christy (Lewis) a Brown család sokadik gyermekeként látja meg napvilágot és még csak nem is ő az utolsó. Részeges apja nem akar tudomást venni róla, szégyelli, édesanyja babusgatja (szobrot érően), segíti, hogy ne szenvedjen hiányt semmiben a fogyatékos fiú.  Kamaszodó főhősünk egyszer csak megtalálja a módját, hogy hívja fel magára figyelmet, az egyetlen mozgásképes lábával rajzol, majd ír. Ettől a perctől kezdve a család rájön, hogy ő a legokosabb közülük. Csodás művész karriert fut be először képeivel aztán pedig önéletrajzi könyvével. Azt élet lassan mindenért kárpótolja, csak egy valami hiányzik az életéből. Voltak olyan idők az álomgyárban, csak úgy futószalagon jöttek a sérült személyiségű emberekről készült drámák és persze rögtön borítékolható volt díjeső. Aktuális társadalmi eset, egyszerű mondanivaló, semmi több, de szépen levezényelve. Lewis-t pedig nem kell bemutatnom a szakavatott olvasónak.
„Sose szabad fullba nyomni a kretént.” (Kirk Lazarus – Trópusi vihar)
tás