Snow White and the Huntsman (2012)


Azon gondolkodom, kinek szánták ezt a filmet (IMDB)? Gyerekeknek szerintem rémisztő, felnőtteknek unalmas és mesterkélt. Isten az égben, ugyan milyen idea nyomán lett a tinilányok sztárja, Kirsten Stewart (a melegvámpíros filmek málé képű főszereplője) Hófehér(ke)?? Charlize Theron pedig a gonosz mostoha? Ebben a felállásban én a bűnös oldalt választom. Ez a csajszi (Stewart) megkaphatná a Steven Segal-díjat!
Látványban még elmegy, a történet gondolom, ismerős:)! 
Ennyire felesleges filmet már régen láttam.
ignem

The Shining (1980)

Ragyogás
Van itt kérem Stanley Kurbick és Stephen King, ja még itt van Jack "Joker" Nicholson is. Mondja valaki azt, hogy ezt nem látni kell?!

Helyszín egy isten háta mögötti hotel, amely a téli hónapokra bezár. Ide veszik fel karbantartónak Jacket. Családjával először nagyon élvezik, hogy az övék az egész szálló, de aztán szépen lassan előbukkannak a ház titkai és mindenki kezd egy kicsit furcsán viselkedni.

Rendezőnk ügyesen kelti a feszültség, mesteri, Jack Nicholson pedig lubickol a pszichopata különc író szerepében. Érdemes még a kisfiát játszó színészpalántát méltatni, lenyűgözően hozza a „ragyogást”.
Elég egyszer megnézni, de egyszer mindenképp!

The Shining (1980) on IMDb

Red Lights (2012)


A paranormális jelenségek két kutatója (Sigourney Weaver és Cillian Murphy) sok-sok lebuktatott médiummal a hátuk mögött egy igazi kihíváshoz érkeznek! Egy harminc éve visszavonult, "régi motoros" médium tér vissza a világot jelentő deszkákra (De Niro).
Természetesen nem tudják, hogy csinálja, sokszor azt sem, mit csinál. A két tudósból végül a vad lesz, nem pedig a vadász, ehhez pedig nincsenek hozzászokva...
Egészen jól kezdődik, csak kapkodtam a fejem, hogy "miva', miva'?! Ripley nagyon jó kis tudós, Murphy is remek színész, De Niró sem akkora manírgyáros, mint eddig.
Mégis hiányzik belőle a spiritusz, nem tudom, hol veszett el, minden adott egy feszült, jó filmhez és mégsem működik...
A vége meg...nos, ha öt perccel hamarabb vége van, akkor jobb lett volna.
Összességében talán egyszer nézhető mozi, ha nincs más hirtelen.

A gyilkos médium (2012) on IMDb

50/50 (2011)

Fifti-fifti
Joseph Gordon-Levitt, most nagyon felkapott színész lett. 7.9 áll az IMDB-n a film, ez már figyelemre méltó.

Adam (Gordon-Levitt) újságíró/riporter egy kislapnál dolgozik, művész barátnőjével szeretné elmélyíteni (összeköltözés, gyerek) a kapcsolatukat. Egy szép napon kiderül, főhősünknek gerincrákja van, puff neki. Élete párja inkább egy másik férfi karjaiba menekül, édesanya pedig túlaggódja a dolgot. Csak a barátja, Kyle (Seth Rogen-t meglátva már tudom, hogy lesz egy gusztustalan szál is) egyetlen támasza, aki bulizással, füvezéssel akarja átsegíteni Adamot ezen a nehéz időszakon. Jöhet a kemoterápia és mellé még egy csinos pszichiátert (Anna Kedrick) is kap betegünk.

A filmben a mélabús részek és vad parti hangulat követi egymást. Elég durva mondjuk, hogy a rákkal lehet csajozni is. Sokszor volt a filmnézése közben rám tört Az utolsó óra hangulat.
Igazi romantikus-komédiás-dráma, érdemes mindenképpen megnézni, ritkán készülnek ilyen intelligens mozik mostanában.

50/50 (2011) on IMDb

Texas Killing Fields (2011)


Michael Man lánya is elkezdett rendezni. Na, akkor kommentáljuk.  
Van egy zsaru párosunk, akik Texas sivár vidékén kutatnak egy sorozatgyilkos után. Nem igazán jönnek ki egymással, Mike (Sam Worthington ) az érzelmesebb, de túlságosan is magába zárkózó, Brian a vén róka, de inkább besegít egy másik osztálynak, mint a saját dolgait venné kézben. Közben a városba egyetlen egy fiatal lány sincs biztonságba. A főszereplők próbálnak a nagy elődök nyomában maradni, sajnos a forgatókönyv nem sokat segít nekik. Lassú igazi érzelmeket bemutató mozi, nulla egyediséggel és csavarral. A rendezőnő inkább a szívünket akarja szorongatni, mit sem borzongatni.
Gyorsan törlődik a film emlékezetedből. Van még mit tanulni apucitól.
tás

La piel que habito (2011)

A bőr, amelyben élek
Az első találkozásom Almodóvarral, későbbiekben megírom, hogy kellemes volt-e.

Van egy kiváló sebész (Antonio Banderas) valahol spanyol országban, aki képes elől állítani emberi bőr szövetet. De a felesége halála után mélyen magába zárkózik és valami különös dolgot őriz a hálószobájában. Ahogy haladunk előre egyre több titokra derül fény és az egész filmet belengi a flamenco.

A mű témaválasztásáról csak annyit, hogy brutális dolgokat boncolgat, de egy percig sem unatkoztam rajta. Beteges vagy zseniális ezt kel eldönteni!
A rendezőt követő szemszögéből, nem tudom behatárolni (Jobb-e a többinél) a filmet. De nekem még emésztenem kel az biztos!

A bőr, amelyben élek (2011) on IMDb

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)


A legújabb Sherlock rész és egy Guy Ritchie féle arcon csapás (a stílusnak).
Holmes (Robert Downey Jr.) egy gyanús professzor nyomába ered, aki alvilági üzletekért és emberek eltűnésért felelős. Ebbe keveredik bele a mézesheteket töltő Watson (Judge Law) is. Segítőjük is akad, Sim (Noomi Rapace) a csinos cigánylány személyben. A csapat végigkutatja a viktoriánus Európát, a lány bátyját keresve. Vérbéli Ritchie-féle akció mozi, rendezőnk ismerős terepen (Bunyó, cigó tábor) mozog ismét. Erőteljes filmzenei motívumok és végig feszes történet.
Sokkal jobb az első résznél, legalább is bennem mélyebb nyomot hagyott.
tás

Gone (2012)

Paranoiás csajszi (Amanda Seyfried) retteg, hogy múltbéli elrablója visszatér befejezni, amit elkezdett.
Amikor nem találja otthon a húgát, mire egyik reggel hazaér, bekattan és fegyvert ragad.
Jason Bourne-t is megszégyenítve áll rá az általa kinézett "célpontra", játssza ki az őt üldöző zsarukat és pszichológusokat, akik váltig állítják, a gyilkos csak a fejében létezik.
Egy igazán élvezhető kis thriller, egy szürke hétköznap estére.

Elveszett (2012) on IMDb

A Sunset Limited (2011)

Kétszereplős kamaradráma, az „ördögi” Tommy Lee Jones munkásságából (IMDB). Partnere az „isteni” Samuel L. Jackson.

Helyszín egy lerobbant lakás valahol New Yorkban, itt esnek egymásnak a főszereplők. Jackson karaktere az istenhívő a sittet is megjárt, de most drogosoknak segítő prédikátor (lehetne akár az idősebb Jules is a Ponyvaregényből). Jones a hitetlen, magányra vágyó professzor (még a nevüket sem említik).

A film szinte mint egy bokszmeccs, az elején csak kóstolgatják egymást, utána viszont belecsapnak a lecsóba, oda –visszaadják a kemény szavakat.
Nem kell sokat várni a filmtől (már a stílus miatt is adott), de aki veszi a bátorságot, hogy belekezd, az nézze végig, mert megéri.

A Sunset Limited (TV Movie 2011) on IMDb

The Royal Tenenbaums (2001)

Tenenbaum, a háziátok
Wes Anderson kritikusok által agyonra dicsért művét nekem is elő kellet vennem egyszer.

A főszereplők gyerekkori bemutatása olyan jó pofára sikerült, szinte már képregényes. Royal (Gene Hackman) a családfő, igazi svindler ideje korán kiteszik a szűrét a családi házból. Az apa nélkül felnövő gyerekek, mindegyike géniusz, Chaz (Ben Stiller) a kis tőzsde guru, Margot (Gwyneth Paltrow) a jó képességű írónő, őt viszont csak örökbe fogadták, Richie (Luke Wilson) a tehetséges teniszező. Viszont egyikük karrierje sem váltotta be a hozzá fűzött reményt ezért felnőtt koruk dacára kénytelenek visszaköltözni édesanyjukhoz (Anjelica Houston). Akire viszont most kezd rátalálni a szerelem egy tisztes öregúr képében (Danny Glover). Royal megneszelve ezt, vissza akarja szerezni a helyét a családi fészekbe. Ezek után pedig jó kis kalamajka kezdődik, mert korántsem annyira tökéletesek a tenenbaumok, mint azt mindenki gondolná.

A végére nagyon kis hangulatos film kerekedik belőle, a giccses dolgok is még elviselhetők. Vígjátéki elemek sem annyira elcsépeltek, mint egy Wilson-féle filmben. Szép remények óta nem láttam Paltrow ennyire jól játszani és ilyen gyönyörűnek.
Meg éri megnézni. Minden perce önfeledt szórakozás.

The Royal Tenenbaums (2001) on IMDb

Tinker Tailor Soldier Spy (2011)

Egy film a brit színjátszás hőseivel, megfűszerezve egy csipetnyi Magyarországgal.

A bevezető képeken már feltűnik az ódon Budapest, telis-tele ismerős arcokkal (Kálloy, Mucsi, Csuja). Itt egy akció közben valaki beleköp az angolok levesébe, talán a szovjetek (?). Ezek után rögtön a köröndön' (brit hírszerző központ) összeülnek a nagyok (Suszter, Szabó, Baka, Kém), hogy elemezzék az esetet. Smiley (Gary Oldman jutalomjátéka) ügynököt bízzák meg a lehetséges Vakond (kettős ügynök) felkutatásával. A feladat nem egyszerű, egykor hasonló feladatokat ellátó Control (John Hurt) valami különleges rejtvényekkel teli sakkjátszmát hagy halálával maga után.

Egy csipetnyi hidegháború, tele rejtélyes, kusza történetekkel és borús, komor hangulattal.
A korszak szerelmeseinek (mint én) ajánlott ez a nehezen emészthető mű.

Suszter, szabó, baka, kém (2011) on IMDb

Prometheus (2012)


Nagy volt a "hype" a film előtt, meg is voltam ijedve, hogy csalódás lesz.
Egy remek sci-fit néztem meg, ami még csak nevében sem Alien. Nem baj az, nem is hiányzik.
Sok kérdés maradt megválaszolatlanul, sok mindent nem értettem, mert szerintem hülyeség, de mind1, nem én ültem a rendezői székben. 
De tényleg régen láttam ilyen jó 'tudományosfantasztikus' filmet.

Prometheus (2012) on IMDb

The Fly (1986)

Egy Cronenberg klasszikus a 80as évekből. Gyermekkorom rettegett filmje.
Jól indul a történet, megismerhetjük Brundelt (Jeff Goldblum), a bogaras tudóst. Célja a nagy találmány létrehozása. Bekerül a képbe egy csinos riporternő (Geena Davis), aki a nagy story hajszolása közben belehabarodik a főszereplőnkbe. Kettejük románca fűszerezi a kicsit sablonos filmet. Aztán bepörögnek az események egy balul sikerült transzportáció után. Az utolsó negyed óra kiábrándítóan gagyi lett és indokolatlanul gyomorforgató.
Lehet, hogy ennyire futotta a 80as években!? Ezek a típusú mozik már csak mosolyogtatók!
tás

Martha Marcy May Marlene (2011)

Legkisebb Olsen húg színészkedik, na ezt meg kell néznem. (IMDB)
Martha (Olsen) megszökik egy farmról, amiről később kiderül, hogy maga a nyugalom szigete volt. Nővérétől vár segítséget, aki kifinomult polgári életbe (nyaraló, állás, baba) rendezkedik be éppen. Főhősnőnk górcső alá veszi a "fennkölt" társadalmat és a nem éppen csupa mosoly szektás életet. Megpróbál lázadásképpen a két világ közt lavírozni és közben bele is betegszik (óh, testvér melyiket válasszam?) Nem értettem meg a film vége felé sem, hogy ez most dráma, thriller vagy mi akar lenni?
Talán a szcientológia elriasztása miatt kell ilyen filmeket vetíteni? Nem tudom. Bevallom, nem bírtam végignézni.
tás

Men in Black III (2012)

J ügynök visszautazik az időben, hogy megmentse K-t Vadállat Borsiztól, K ősellenségétől.
Nos, nem vagyok MIB rajongó (IMDB). Azt mondják, ez jobb, mint a MIB 2...biztosan igazuk van, mert a második részre nem is emlékszem egyátalán...
Ez egy nézhető film, látványos és néha vicces is (lásd zuhanó brókerek a tetőről:)). Semmi több, egy nézésre elegendő, aztán mehet a levesbe.
ignem

Beetlejuice (1988)

Akkor jöjjön még egy Tim Burton, túl sok mindent nem hallottunk eddig a rendezőnk repertoárjának nyitódarabjáról. (IMDB)
Van egy házaspárunk (Alec Baldwin és Geena Davis) akik szinte szerelmesek a házukba. Sajnálatos módon balesetet szenvednek és 120 évre a lakásukba ragadnak szellemként. Ez nem is lenne olyan nagy baj, csak hát nincs ínyükre az otthonuk új lakói, az igazán furcsa Butterfield család. Ezért elhatározzák, kiűzik a betolakodókat, ehhez azonban szükségük lesz az elűzésre specializálódott Beetlejuicera (Michael Keaton), aki viszont szemet vetett Lydia Butterfieldre (Winona Ryder). Benne van minden a 90-es évek nyersségéből, ehhez még hozzájönnek Burton víziói. Amit kapunk, egy elég nehezen emészthető, abszurd mozit. (ami néhol elég Monthy Python-os)
Aki viszont aki rászánja magát, az megláthatja Joker karakterének születését.
tás

Dark Shadows (2012)


Tim Burton és Johnny Depp nyolcadik szerelemgyereke. Az Alice Csodaországban után kicsit pihentettem Burton-t, egészen tegnapig.
A kritikákat olvasgatva a kisebb táborral értek egyet, vagyis azt mondanám, nem rossz. Kicsit rémes, kicsit vicces, kicsit mesés, nem kevéssé látványos, olyan Burton-féle módon. 
Ezt az állapotot (a rendezőét és egy kicsi Depp-ét) én stagnálásnak érzem (hogy most legalább nem nézhetetlen sz*rt csináltak), vagy inkább javulásnak. A film leggyengébb pontja a forgatókönyv, egyszerűen leül az első fél óra után és megpróbál ugyan felállni a fináléra, de nem sikerül.
Depp már kicsit kezd idegesíteni, minden filmben ugyanaz a pofa, ugyanaz a mozdulat. Burton bá' is beszedhetne egy kis kratfot valahonnan, mert 5-10 éve csak kínlódik. De mondom, optimista vagyok, ez egy nézhető film, remélem innen már felfelé veszik az irányt.
Aki nem ismeri a rendező munkáit, ne ezzel kezdje, aki igen, az nézze meg nyugodtan, másfél órára elég (főként, ha Eva Green lökhárítói bejönnek).

Éjsötét árnyék (2012) on IMDb

Bottle Rocket (1996)

Wilson fivérek, mikor még nem az idióta vígjátékaikról voltak híresek.

Anthony (Luke) kikerülvén a pszichiátriáról, ott folytatja ahol abbahagyta, piti bűnözőként. Barátja Dignan (Felismerhetetlen Owen), már újabb bulival várja. Hozzájuk csapódik még a kissé bogaras Bob, össze is áll a balfék banda. Piti bűnözőink előtt csak egy cél lebeg, Mr. Henry (James Caan) bandájába bekerülni. Ezekre az elfuserált lelkekre rámosolyog a szerencse, egyre ügyesebb gazemberekké válnak. Viszont, ahogy már ez lenni szokott egyszer beüt a végzet egy csinos szobalány (Latin szerelem, ismerős?!)  és egy kretén bratyó képében.

Élet „roadmovie”, tipikus útkereséses mozi. Olyan nagy pozitívuma nincs, de annyira nem is rossz.
Wes Anderson korai mozija, megér egy megtekintést.

Bottle Rocket (1996) on IMDb

The Secret of Moonacre (2008)

Ha az emberfia magyart nevet lát egy álomgyári stáblistán, akkor hajlamos előítéletekkel nekivágni a műnek. Csupó Gábor és a fantasy!
Maria megárvulása után egyetlen öröksége egy könyv, melyben különös történet van két családról, akik közt háború dúl. Otthona nem lévén kénytelen elköltözni vidéki bácsikája ódon kastélyába (Turai Schossberger kastély). Már az odaérkezésük sem eseménytelen, a kapu (egri vár kőből épített makettje, Pilisborosjenő) előtt banditák támadják meg őket. Főhősnőnk lassan ráébred, hogy a közeli várban (Cseszneki vár) lakó martalócok az egyik család, nagybátya pedig a másik család a könyvéből, akiken átok ül és csakis egy holdhercegnő törheti meg a varázst. Igazi tündérmese, nem giccsesek a számítógépes trükkök sem, látszik a rendezőnk az animáció világából nyergelt át. A befejezés az kicsit nyálas, de ha „Shakespeare-i” lenne, biztos apróbb közönség tetszését nyerné el.
A legjobb „gyerek-fantasy” (A faun labirintusát nem nevezném annak.) amit mostanában láttam.
tás